• Σχόλια/Ερωτήσεις (2010-2011)

33 responses to “• Σχόλια/Ερωτήσεις (2010-2011)

  1. Ποια (ή ποιες )έκδοση από τις σουίτες γαι λαούτο διασκευών για κιθάρα θεωρείτε -σύμφωνα με τα προσωπικά σας κριτήρια- πιο καλή (σωστή) από μουσικόλογικής πλευράς και όχι μόνο.Ευχαριστώ

  2. Κύριε Αδάμ καλησπέρα, πολλά συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα! Κάθε άρθρο απολαυστικό! Ήθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζετε και μπορείτε να μου προτείνετε κάποια μορφολογική και αρμονική ανάλυση για την Τέχνη της Φούγκας J.S Bach, όπως και κάποια καλή ηχογράφησή της είτε σε τσέμπαλο είτε σε πιάνο.

    Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων

    Τάσος

  3. Σπύρο: Μακράν καλύτερη από άλλες είναι η έκδοση του Frank Koonce – η μόνη που έχει γίνει από άνθρωπο που ξέρει αρκετά πράγματα για αυτή τη μουσική.

    Τάσο: Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Αρκετά καλή εκτέλεση είναι των Ton Koopman & Tini Mathot (δύο τσέμπαλα). Η καλύτερη όμως εκτέλεση ως κλίμα και φρασάρισμα, παρότι τυπικά διασκευή, είναι του Jordi Savall (βιόλες ντα γκάμπα και παλιά πνευστά).

    Βιβλία για την Τέχνη της Φούγκας:
    Dirksen, P.: Studien zur Kunst der Fuge von Johann Sebastian Bach: Untersuchungen zur Enstehungsgeschichte, Struktur und Aufführungspraxis.
    Eggebrecht, H.H.: J. S. Bach’s “the Art of Fugue”: The Work and Its Interpretation.
    Kolneder, W.: Die Kunst der Fuge: Mythen des 20. Jahrhunderts.
    Schleuning, P.: Johann Sebastian Bachs ‘Kunst der Fuge’: Ideologien, Entstehung, Analyse.
    Τovey, D.F.: A Companion to ‘The Art of Fugue’.

    Επίσης ένα μικρό κεφάλαιο εδώ:
    Schulenberg, D.: The Keyboard Music of J.S.Bach.

    Και σχόλια για δύο από τις φούγκες της Τέχνης της Φούγκας εδώ (παρά τον τίτλο, το βιβλίο σχολιάζει διάφορες φούγκες του Μπαχ, όχι μόνο την ΤτΦ):
    Kerman, J: The Art of Fugue.

  4. Ευχαριστώ γαι την βιβλιογραφία, να είστε καλά. Αναφορικά με τις εκτελέσεις, είχα ακούσει την πρώτη (δυο τσέμπαλα) ενώ την δεύτερη πρέπει να την ψάξω.

    Να είστε καλά!

  5. Ευχαριστώ πολύ για την πρόταση του Jordi Savall…! Ϊσως η πρώτη φορά που ακούγονται τόσο ξεκάθαρα οι φωνές μία προς μία, φράσεις εξαιρετικές, ηχόχρωμα από άλλη εποχή…! Να είστε καλά!

  6. Κε Αδάμ,καλησπέρα. Ονομάζομαι Μπούτσης Παναγιώτης ήμουνα παλιός μαθητής σου στο Ατενέουμ και στον Νάκα. Αναζητώντας κάτι για εσένα στο internet έπεσα πάνω σε αυτή την σελίδα που έχεις δημιουργήσει.Πραγματικά είμαι εντυπωσιασμένος με το υλικό που έχεις δημιουργήσει και το πάθος που επιδυκνίεις σε αυτό που κάνεις.
    Καλό καλοκαίρι !!!

  7. Καλησπέρα σας!

    Είχα καιρό μια ανησυχία για το θέμα, και πήρα την πρωτοβουλία να ρωτήσω εσάς ως μουσικολόγο για την παρεξήγηση που αφορά στα Πάθη του Λουκά (πάλε ποτέ BWV 246), και πώς αυτά απεδόθησαν στον J.S.Bach. Γνωρίζω πως ο συνθέτης είναι άγνωστος και πως αποσπάσματα του έργου είναι σε χειρόγραφο του J.S. Bach όπως και την εικασία του ότι ο γνωστός σε εμάς Γερμανός συνθέτης (καθώς και ο άγνωστος Γερμανός είναι, οπωσδήποτε!) χρησιμοποίησε το έργο για την Μεγάλη Παρασκευή στα 1730.Τι γνωρίζουμε για το έργο?Τι μορφή είχε και τι παραμόρφωση επήλθε από τον Johann Sebastian Bach στον βαθμό που μας είναι σήμερα γνωστό?

    Ευχαριστώ,
    Καλό Καλοκαίρι!!

  8. Γειά σου Παναγιώτη και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

    Αλέξανδρε:

    Στη βασική βιβλιογραφία για τον Bach θα βρεις ελάχιστα για το BWV 246, επειδή έχει αναγνωριστεί πως δεν είναι έργο του Bach. Για παράδειγμα, το προηγούμενο Grove του αφιερώνει μόνο αυτές τις γραμμές:

    “The unauthentic St Luke Passion was probably included among Bach’s works in error because the score, dating from about 1730, was copied in Bach’s hand and contained additions by him.”

    Ελαφρά τροποποιημένες στο τρέχον Grove ως:

    “Judging from the source it seems probable that the anonymous St Luke Passion – which is certainly not by Bach – was included among his works in error because the score, dating from about 1730, was copied in his hand and contained additions by him.”

    Στο καλό λεξικό για τον Bach που έχει επιμεληθεί ο Malcolm Boyd (1999, στη σειρά Oxford Composer Companions) αναφέρεται ως “anonymous St Luke Passion BWV 246, including at least one movement by Bach”, και χρονολογία εκτέλεσης δίνεται η 7η Απριλίου 1730 (λήμμα Passion, συγγρ. Robin A. Leaver, περιλαμβάνεται και σχετική βιβλιογραφία).

    Μπορείς να βρείς και διάφορα στοχεία σκορπισμένα σε αυτήν τη συζήτηση.

    Το έργο το έχω δει και το έχω ακούσει. Δεν έχει καμμία σχέση με το πώς έγραφε ο Bach το 1730: είναι προϊόν μέτριου και μάλλον νεότερου συνθέτη. Είχε περιληφθεί στην παλαιά έκδοση των απάντων του Bach (Bach-Gesellschaft, 1898, παρτιτούρα εδώ) επειδή το χειρόγραφο είναι εν μέρει γραμμένο από τον Bach, αλλά πρόκειται για αντίγραφο, όχι δική του σύνθεση.

    Όποτε ο Bach χρησιμοποιούσε έτοιμο υλικό, είτε δικό του είτε άλλου, κατά κανόνα το βελτίωνε. Για το BWV 246, όμως, δεν έχει σωθεί άλλη πηγή ώστε να μπορούμε να δούμε τι ακριβώς επεμβάσεις έκανε. Για μια ενδοεχομένως ανάλογη περίπτωση μπορείς να συγκρίνεις το Stabat Mater του Pergolesi με τη διασκευή που έκανε ο Bach ως “Tilge, Höchster, meine Sünden” (BWV 1083).

    ______________
    11/08/2010

  9. Σας ευχαριστώ απεριόριστα για τον χρόνο σας.

    Τέλος, στο ίδιο μοτίβο, θα μπορούσατε να μου πείτε εν συντομία Μπαρόκ έργα και συνθέτες προς μελέτη, που αποτελούσαν τον κορμό (όσον αφορά την ενορχήστρωση, σχέσεις παρτιτούρας-εκτέλεσης,continuo κλπ) της Λουθηρανής Λειτουργίας όπως την ξέρουμε από τον Bach στις τέσσερις Λειτουργίες, τις Καντάτες όπως επίσης τις γνωρίζουμε στον Bach, και τα Πάθη-Ορατόρια, τα οποία (ω, τι έκπληξη!) αισθανόμαστε οικία λόγω της επίδοσης του Bach.

    Ψάχνω, λόγω προσωπικής ιδιοσυγκρασίας κατά την μελέτη, να αναζητήσω ό,τι μπορεί να θεωρούσε ο Bach δεδομένο της εποχής(ενορχήστρωση π.χ.) όταν, ας πούμε,έγραφε την Λειτουργία σε Σι.

    Εν ολίγοις,μια Λειτουργία την οποία πιθανώς να μελέτησε ο Bach με ενορχήστρωση 2 traverso,2 ob. d’amore,faggoto, έγχορδα και continuo-σε γενικές γραμμές.

    Ελπίζω να διαφαίνεται το τι ζητάω.

    Και πάλι ευχαριστώ,
    και πάλι καλό σας (υπόλοιπο) καλοκαίρι!

  10. Πολύ ενδιαφέρουσα η ερώτησή σου, αλλά για να απαντήσω επαρκώς θα χρειαζόταν ολόκληρο άρθρο… Οπότε αντ’ αυτού θα σου πρότεινα να αρχίσεις από εδώ:

    Bukofzer, Manfred, Music in the Baroque Era (Norton 1947)
    Stauffer, George, Bach: the Mass in B minor (Yale 2003)

  11. Θα τα προμηθευτώ.Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας.

    Θα μπορούσατε να μου πείτε πλήρεις πληροφορίες των εκτελέσεων των έργων του Gesualdo που χρησιμοποιείτε στο άρθρο με τον Caravaggio, καθώς θα ήθελα να τα προμηθευτώ; (Παρεμπιπτόντως, προσωπικά πάντα πίστευα πως όταν κοιτούσα τον Αποκεφαλισμό του Ολοφέρνη το Tenebrae responsories ψιθύριζαν μικρές αγγελικές φωνές κάπου στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου!)

    Συγχωρέστε μου την οικειότητα και την ελευθερία, αλλά δεν έχω κάποια διεύθυνση σας να απευθυνθώ, οπότε καταφεύγω εδώ.

    Και πάλι ευχαριστώ.

  12. Gesualdo: Complete Sacred Music for Five Voices. Oxford Camerata (Naxos).
    Gesualdo: Tenebrae. The Hilliard Ensemble (ECM).

    (Και δεν έχω να συγχωρήσω τίποτα: χαρά μου αν μπορώ να βοηθήσω όποιον ενδιαφέρεται για αυτά που αγαπάω και εγώ, και γιαυτό υπάρχει αυτή η σελίδα!)

  13. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΑΔΑΜ.ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΓΟΡΑΣΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΑΣ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΡΑΥΛΟΥ.ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΤΟ ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΚΕΙ.ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΛΛΟΙ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ Ο ΝΤΥΜΠΟΥΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΡΜΟΝΙΑΣ.ΔΕΝ ΞΕΡΩ.ΑΡΧΙΣΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΑ ΜΕΛΕΤΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΑΣ.ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΦΕΤΟΣ ΝΑ ΓΡΑΦΤΩ ΣΤΟ ΑΤΕΝΕΟΥΜ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΩ ΑΡΜΟΝΙΑ ΜΑΖΙ ΣΑ;ΕΧΩ ΑΡΚΕΤΗ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ Κ ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΩ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ.

  14. Φυσικά και θα μπορούσες. Τα τηλέφωνα του Ατενέουμ είναι: 3211949, 3211955, 3211987.

  15. γεια σας κυριε αδαμ.θα μπορουσαμε να εχουμε μια τηλεφωνικη επικοινωνια;αν μπορειτε στειλτε μου καποιο σταθερο τηλεφωνο σας στο e-mail μου.θελω πριν γραφτω να σας ρωτησω καποια ευρυτερα πραγματα που αφορουν τα θεωρητικα αλλα και καποιες μελλοντικες σπουδες.

  16. Γεια σου και πάλι. Τηλεφώνησε στο Ατενέουμ Τετάρτη ή Παρασκευή μεσημέρι, που θα είμαι εκεί, ώστε να συνεννοηθούμε να μιλήσουμε από κοντά αντί από τηλεφώνου.

  17. Ένα σχόλιο για την ανάρτηση “Η θάλασσα είναι γεμάτη νερό. Είναι αδιανόητο.”:

    Πρόσφατα στο Graz ο πιανίστας Marino Formenti πραγματοποίησε ένα επίπονο και ψυχοφθόρο εγχείρημα, το οποίο κατά την γνώμη μου απηχεί την ουσία της μουσικής του Satie (και όχι μόνο) και εστιάζει ακριβώς στην σκέψη που βρίσκεται πίσω από τα λεγόμενα του γάλλου συνθέτη (και όχι στην επιφάνεια και εσκεμμένη προκλητικότητά τους).
    Ο διακεκριμένος πιανίστας κατέλυσε μία αίθουσα ενός μουσείου, παίζοντας καθημερινά επί οκτώ ημέρες από το πρωί μέχρι το βράδυ αποκλειστικά έργα για σόλο πιάνο των Satie, Feldman και K. Lang. Ο κόσμος μπορούσε να μπαινοβγαίνει, περαστικοί σταματούσαν και έβλεπαν από την τζαμαρία του μουσείου έναν πιανίστα να παίζει σε κατάσταση σχεδόν νιρβάνας και διάφορους ανθρώπους να κάθονται ή να ξαπλώνουν σε μαξιλάρες – αντίστοιχα οι ακροατές (ίσως και ο ίδιος ο Formenti) έβλεπαν περαστικούς να προχωρούν βιαστικοί, τραμ να δονούν το τζάμι, υπό τους ήχους αυτών των τριών συνθετών…
    Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ο πιανίστας κατέλυσε όντως την αίθουσα: έτρωγε και κοιμόταν εκεί, αλλά ακόμη πιο αξιοσημείωτο και χαρακτηριστικό της απόλυτης προσήλωσης στο εγχείρημά του είναι το γεγονός ότι δεν μίλησε σε κανέναν κατά την διάρκεια αυτών των οκτώ ημερών!

    Νομίζω πως το παραπάνω περιστατικό ταιριάζει χαρακτηριστικά στα λεγόμενα του Satie και ξεχωρίζει ενδεχομένως έναν καλλιτέχνη από έναν εκτελεστή (ο αντίλογος βέβαια υπάρχει και έχει να κάνει με οργανωτικούς παράγοντες, διασυνδέσεις και επιχορηγήσεις…).

    Περισσότερες πληροφορίες στα αγγλικά εδώ: http://musikprotokoll.orf.at/en/mp10/program και ακόμη περισσότερες στα γερμανικά εδώ: http://musikprotokoll.orf.at/de/node/44/

  18. Γεια χαρά,

    έχω δύο ερωτήσεις:

    1.Γνωρίζετε το βιβλίο “How Equal Temperament Ruined Harmony: And Why You Should Care” του Ross Duffin; Έχετε να κάνετε κάποιο σχόλιο θετικό ή αρνητικό ως προς αυτό;

    2.Εάν κάποιος επιθυμεί να διδαχτεί Viola da Gamba εν Ελλάδι είναι εντελώς καταδικασμένος; (Αν & μάλλον γνωρίζω την απάντηση)

    Ευχαριστώ/

  19. @ΖΣ:

    Ευχαριστώ (και συγνώμη, το σχόλιό σου αρχικά είχε παρακρατηθεί ως spam λόγω των συνδέσμων).

    Δεν μπορώ να πω αν το εγχείρημα «απηχεί την ουσία της μουσικής του Satie». Εμένα μου θυμίζει τους σύγχρονους ζωολογικούς κήπους, όπου μπορείς να παρατηρείς τα ζώα στο ‘φυσικό’ τους περιβάλλον – και η παρομοίωση αυτή επίσης δεν αποκλείεται να άρεσε στον Ερίκο…

    @ΚΜ:

    1. Το έχω υπόψη μου, αλλά δεν το έχω πάρει (ακόμα). Οπότε το μόνο που μπορώ να προσφέρω αυτή τη στιγμή είναι ένα πρόχειρο σκανάρισμα της κριτικής που έχει δημοσιευτεί στο Early Music και της απάντησης του Duffin.

    Το έχει πάντως ένας φίλος και συνάδελφος: αν μπορέσω να το δανειστώ και να το διαβάσω σύντομα, θα σου γράψω και τη δική μου γνώμη.

    2. Kι όμως! Υπάρχει στην Αθήνα ο Άγγελος Ρεπαπής, που είναι πολύ καλός, και στην Κέρκυρα ο Γιάννης Τουλής (για τον οποίον δεν έχω προσωπική άποψη).

  20. Ωχ! Αιφνιδιασμός!

    Μπορείτε να μου στείλετε πληροφορίες επικοινωνίας (email ίσως) με τον κ.Ρεπαπή; Από το google βρήκα μόνο αναφορές σε αυτόν. Nothing specific.

    Ευχαριστώ για το άρθρο – νομίζω ότι αξίζει τις 7 GBP του παρ’ όλες τις αντιρρήσεις του Ibo Ortgies. Έχετε να αντιπροτείνετε κάτι αντίστοιχο σε θεματολογία;

  21. 1. Θα του στείλω το mail σου.

    2. Όταν λες «κάτι αντίστοιχο», τι ακριβώς σε ενδιαφέρει;

  22. Λοιπόν…

    Δύο καλές εισαγωγές:

    Στο βιβλίο Companion to Medieval & Renaissance Music, επιμ. Tess Knighton & David Fallows (University of California Press, 1992), το κεφάλαιο “Pythagoras at the forge: tuning in early music”, συγγρ. Rogers Covey-Crump.

    Στο βιβλίο Play the Viol των Alison Crum & Sonia Jackson (Oxford University Press, 1989), το κεφάλαιο “Tuning”, συγγρ. Elisabeth Liddle.

    Επίσης το άρθρο J.S. Bach’s Tunings, συγγρ. Mark Lindley, The Musical Times cxxvi, 1985.

    Λεπτομερέστερα ειδικευμένα βιβλία:

    Lindley, Mark: Lutes, Viols & Temperaments (Cambridge University Press, 1984).

    Barbour, J. Murray: Tuning and Temperament (Da Capo, 1972).

    Jorgensen, Owen: Tuning the Historical Temperaments by Ear (Northern Michigan University Press, 1977).

    (Σελίδες περίπου 140, 230, 450 αντίστοιχα.)

    Και μερικά sites:

    http://www.albany.edu/piporg-l/tmprment.html
    http://www.dolmetsch.com/musictheory27.htm
    http://www.larips.com/
    http://www.hpschd.nu/tech/tmp/spiral.html
    http://www.eunomios.org/contrib/francis2/francis2.pdf

  23. Ευχαριστώ για τις προτάσεις. Θα ήθελα να σας ρωτήσω από κοντά κάποια πράγματα & να μου δώσετε κάποιες συμβουλές. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Είστε διαθέσιμος όπως αναφέρετε & πιο πάνω στο Ατενέουμ Τετάρτη & Παρασκευή;

    Αν θέλετε στείλτε μου ένα email. Ευχαριστώ.

  24. Συγνώμη, είχα πολλά τρεχάματα και δεν μπόρεσα να απαντήσω νωρίτερα. Ναι, μπορείς να τηλεφωνήσεις στο Ατενέουμ Τετάρτες και Παρασκευές που είμαι εκεί.

    Εν τω μεταξύ διάβασα το βιβλίο του Duffin. Κατά τη γνώμη μου είναι ένα μέτριο βιβλίο – ως εισαγωγή στα ζητήματα των κουρδισμάτων και των συγκερασμών σαφώς όχι η καλύτερη δυνατή.
    • Έχει πολλά διαφωτιστικά ντοκουμέντα, αλλά έχει και ανακρίβειες (με χονδροειδέστερη την αποδοχή της εικασίας του Bradley Lehman περί Bach ως αναμφισβήτητης αλήθειας).
    • Για κάποιον που δεν είναι ήδη κάπως ενήμερος, η σειρά με την οποία παρουσιάζονται και εξηγούνται τα διάφορα επί μέρους δεν είναι η αποτελεσματικότερη.
    • Το κέντρο βάρους δεν είναι τα ζητήματα των κουρδισμάτων και των συγκερασμών αυτά καθευτά αλλά η ανάδειξη του μέχρι πότε δεν ήταν ακόμα καθεστώς ο ισοσυγκερασμός.
    • Σε ορισμένα σημεία ο συγγραφέας φαίνεται να θεωρεί τον εαυτό του ως τον μόνο που ήρθε επιτέλους να αποκαλύψει πώς έχουν τα πράγματα, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι ούτε ο μόνος ούτε ο ειδικότερος.
    • Το ύφος ενίοτε ξεπέφτει σε ύφος αμερικανικού περιοδικού ποικίλης ύλης, ενώ περιλαμβάνονται και γελοιογραφίες.
    • Περιλαμβάνονται επίσης ως ένθετα περίπου 25 γενικά βιογραφικά προσωπικοτήτων (με έκταση 1-2 σελίδες το καθένα): έμπνευση που δεν φαίνεται να έχει ουσιαστικότερο λόγο υπάρξεως από την αύξηση του αριθμού των σελίδων.

  25. γεια σας κ. Αδάμ.
    ψάχνω για αναλύσεις των έργων για λαούτο του J.S. Bach. Μέχρι στιγμής έχω βρει δυο άρθρα στο διαδίκτυο για το πρελούδιο και τη φούγκα του BWV 998, του Jonathan Leathwood και του David Walker αντίστοιχα, καθώς και τη δική σας ανάλυση στο TAR.
    Εχετε κάτι άλλο υπόψη σας που θα μου ήταν χρήσιμο;

  26. Καλησπέρα,

    κανένα πρόβλημα, κι εγώ τώρα επέστρεψα στην Ελλάδα.

    Το βιβλίο κοντεύω να το τελειώσω αν και μπορεί να το καθυστερήσω για την επόμενη εβδομάδα όπου πάλι ταξιδεύω. Πάντως συμφωνώ με τα περισσότερα σχόλια (όσα από αυτά μπορώ να καταλάβω & να εκφέρω γνώμη) και κυρίως με το “Το ύφος ενίοτε ξεπέφτει σε ύφος αμερικανικού περιοδικού ποικίλης ύλης, ενώ περιλαμβάνονται και γελοιογραφίες”…

    Θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω.

  27. Αγαπητέ Κ. Αδάμ,
    Είμαι ο Δημήτρης Σελλούντος, μαθητής σας στην Αντίστιξη και Φούγκα απο το 1996-2000. Μέγαλη μου τιμή αν με θυμάστε…
    Βρίσκομαι στο Houston του Texas των Ηνωμένων Πολιτειών. Αφού τελείωσα την Μουσικολογία Αθηνών και το στρατιωτικό μου, έφυγα στο εξωτερικό το 2002 για να συνεχίσω σπουδές Πιάνου σε επίπεδο Master. Απεφοίτησα από το University of Houston το 2004 (καθηγητής μου ήταν ο παγοσμίου φήμης εκτελεστής πιάνου Abbey Simon).
    Διδάσκω σε δύο κολλέγια στο Ηοuston και παράλληλα παραδίδω ιδιωτικά μαθήματα στο πιάνο. Εκτός από την διδασκαλία έχω αφιερώσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου στην μουσική για TV/Κινηματογράφο. Έχω εργαστεί στο παρελθόν με τοπικά κανάλια του Ηοuston και προσπαθώ να εισέλθω πιο δυναμικά στον χώρο του κινηματογράφου.
    Mετά από αυτό το σύντομο βιογραφικό θα ήθελα να εκφράσω την βαθιά μου εκτίμηση που τρέφω προς το πρόσωπό σας ώς ανθρώπου και ώς καθηγητή. Όλα αυτά τα χρόνια στην Αμερική πολλές φορές μου έχει περάσει απο το μυαλό μου να επικοινωνήσω μαζί σας….μάλιστα μετά από 3,5 χρόνια αποφάσισα να έρθω για διακοπές στην Ελλάδα (είμουν Αθήνα 11-14 Ιανουαρίου) και το πρώτο πράγμα (κυριολεκτικά) που έκανα όταν προσγειώθηκα στην Αθήνα ήταν να περάσω απο τον ΝΑΚΑ να σας δώ. Δεν φαντάζεστε την στενοχώρια που πήρα όταν η γραμματέας μου είπε οτι δεν εργάζεσθε πλέον σε αυτό το ωδείο. Το φανταζόμουνα μαγικό να σας δώ μετά από τόσα χρόνια…τελοσπάντων…την επόμενη φορά θα προσπαθήσω να συναντηθώ μαζί σας αν φυσικά ο πολύτιμος σας χρόνος το επιτρέπει.
    Αγόρασα και το εκπληκτικό βιβλίο Αρμονία σας το οποίο καλά θα κάνετε να το μεταφράσατε στα αγγλικά και να το προάγετε στο εξωτερικό! Φοβερή δουλειά που αντανακλά το ταλέντο σας, τις γνώσεις σας και την ικανότητά σας να μεταδίδετε στους μαθητές σας με τον πλέον απλούστερο τρόπο καινούρια μουσική ύλη.
    Πρόσφατα έψαξα το όνομα σας στο Google και βρήκα αυτό το καταπληκτικό blog που έχετε. Δεν ξέρω πόσο καιρό διατηρείτε αυτό το blog (αν είναι όντως πολύς καιρός νιώθω χαζός που δεν το βρήκα και δεν επικοινώνησα νωρίτερα μαζί σας) Θέλω πολύ να διαβάσω τα άρθρα σας καθώς επίσης να κρατήσουμε και μια επαφή εντός η και εκτός Ιντερνετ.
    Τέλος, επειδή γνωρίζω οτι κάποια μουσικά αγγλόφωνα βιβλία δεν υπάρχουν στην Ελλάδα, σας παρακαλώ πείτε μου αν χρειάζεθε κάτι να σας φέρω την επόμενη φορά που θα έρθω στην Ελλάδα…(ελπίζω σύντομα)
    Θα χαρώ πολύ να λάβω απάντησή σας.
    Με εκτίμηση,
    Ο μαθητής σας.

  28. Μία εξωμουσική ερώτηση: έχω επιλέξει το chaoticSoul theme στο wordpress αλλά δεν μπορώ να βρω πως (και αν) γίνεται να έχω δεύτερο πάνελ. Το αιτούμενο (μήπως υπάρχει άλλη οδός) είναι να κάνω ‘συνδέσμους’ άλλα να υπάρχει ‘διακλάδωση’ όπως γίνεται με τις κατηγορίες ώστε να έχω λίγο χώρο και εργονομικό. Πχ : http://kougemitros.com/ [σελίδα Ιστολόγια] (αυτό θα το ήθελα σε ξεχωριστό πάνελ δηλ και όχι όπως το έχω στις κατηγορίες). Ευχαριστώ :)

  29. Δεν μου είναι σαφής η ερώτηση: εννοείς ότι θέλεις στην πλευρική στήλη ένα σύνδεσμο προς τη σελίδα αυτή, ή όλη τη λίστα των συνδέσμων που τώρα έχεις στη σελίδα;

  30. Θα προσπαθήσω να επαναδιατυπώσω (ο θεός βοηθός): χρειάζομαι ένα δεύτερο ‘πάνελ’ με κατηγορίες, ξεχωριστό και αυτόνομο από το πρώτο.
    P1000924

    1

    Αν αυτό δεν είναι εφικτό: ‘Ένα’ σύνδεσμο προς τη σελίδα ‘αυτή’ (αλλά ‘αυτή’ η σελίδα να μην ‘υπάρχει’ /φαίνεται και πάνω στις κατηγορίες και είναι δύο φορές γραμμένη στο blog).

    Το πρόβλημα: Μπορώ να βάλω ‘κατηγορίες 2’ αλλά δεν είναι άδειες ώστε να προσθέσω καινούριο υλικό. Έχουν ότι έχω ανεβάσει στις ‘κατηγορίες 1’.
    2

    Γιατί να έχω ‘κατηγορίες 2’: Θέλω να έχω συνδέσμους στο blog αλλά να μην μου πιάνουν πολύ χώρο γιατί δεν μου αρέσει αισθητικά -και όχι μόνο-. Πχ η λίστα με τους συνθέτες θα μου έπιανε τεράστιο χώρο αν έβγαιναν όλα αυτά τα ονόματα στην αριστερή πλευρική στήλη. Προτιμώ να κάνω ένα δεύτερο πάνελ με κατηγορίες όπου εκεί θα έχω τους συνδέσμους οργανωμένους σε κατηγορίες και όχι σε σελίδες. Να είναι όπως ακριβώς το έχω στις ‘κατηγορίες 1’ αλλά σε άλλο πάνελ όπου θα είναι μόνο οι σύνδεσμοι εκεί.

    Μου αρέσει έτσι και όχι να βγαίνουν όλοι οι σύνδεσμοι στην πλευρική στήλη:

    Μουσικοί Οργανισμοί, Ιστολόγια Ελλήνων Συνθετών.

    Ευχαριστώ πολύ.

  31. Για να φτιάξεις αυτό που ονόμασες Κατηγορίες2 χρειάζεσαι ένα custom menu.
    Ο πίνακας ελέγχου στα ελληνικά είναι χάλια: κάποιοι όροι δεν έχουν μεταφραστεί, κάποιουν έχουν μεταφραsτεί σωστά, κάποιοι λάθος. Οπότε, για να συνεννοηθούμε, πήγαινε πρώτα στο “Μέλη” -> Personal Settings και βάλε γλώσσα περιβάλλοντος τα αγγλικά.

    Μετά:
    Πήγαινε στο Appearance -> Menus.
    Πάτα Screen Options και επίλεξε τα Theme Locations, Custom Links, Pages, Link Target.
    Πάτα το + για να δημιουργήσεις ένα μενού, βάλε τον τίτλο που θέλεις στο Menu Name, πάτα Create Menu.
    Επίλεξε όποιες σελίδες θέλεις από το Pages, πάτα Add to Menu. Φτιάξε ό,τι συνδέσμους θέλεις στο Custom Links και πάτα Add to Menu.
    Όταν προστεθούν όλα, σύρε τα καθέτως για να αλλάξεις τη σειρά τους, αν χρειάζεται, και πάτα Save Menu.
    Πήγαινε στο Appearance -> Widgets, σύρε ένα Custom Menu widget στο Sidebar, επίλεξε το μενού που έφτιαξες, πάτα Save.

  32. Σας ευχαριστώ πολύ :))
    Θα το φτιάξω όταν βρω χρόνο/διάθεση!